Totaal aantal pageviews

maandag, augustus 01, 2005

I.M. Constant


Ik las net dat de schilder Constant Nieuwenhuijs vandaag overleden is op 85-jarige leeftijd. Ik was echt een fan van zijn laatste werk, waarin hij mooie tinten rood, roze en oranje gebruikte. Hierboven is een aquarel te zien die hij in 2001 heeft gemaakt. Ik herinner me dat ik met mijn vader bij hem thuis ben geweest, waar hij een enorme kooi vol apen hield in de huiskamer. Ik denk dat ik zo'n jaar of 10 was, dus rond 1963. Als je op 'I.M. Constant' klikt, verschijnt er een overzichtelijk artikel over zijn ontwikkeling als kunstenaar, met afbeeldingen van zijn werk.

I just read that the painter Constant Nieuwenhuijs died today at the age of 85. I was a real fan of his latest work, in which he used beautiful shades of red, pink and orange. Above you see a watercolor that he made in 2001. I remember that I visited his house with my father, where he kept an enormous cage full of monkeys in the living room. I think I was about 10 years old, around 1963 or so.

Geen opmerkingen: