Totaal aantal pageviews

dinsdag, juli 12, 2005

Who is looking through my eyes? / Wie kijkt er eigenlijk door mijn ogen?

Who am I? Wie ben ik?

This philosophical question can be a continuous exercise to get enlightened in the end. Deze filosofische vraag kan een voortdurende oefening zijn om uiteindelijk verlicht te raken. By asking the question 'Who am I' the mind has less and less room to think of other things, and this makes that you start to live more and more in the present. Door het stellen van de vraag 'Wie ben ik?' heeft de geest steeds minder ruimte om aan andere dingen te denken, zodat je steeds meer in het heden gaat leven.
Is that true? Is dat waar?
I have never done it for a long period of time. Ik heb het nog nooit gedaan voor langere tijd.

What I find a beautiful question is: 'Who is actually looking through my eyes?' Wat ik een hele mooie vraag vind, is: 'Wie kijkt er eigenlijk door mijn ogen?'

Geen opmerkingen: